GRUPA WSPARCIA z elementami psychoterapii

DLA OSÓB NADUŻYWAJĄCYCH ALKOHOLU, LEKÓW LUB INNYCH SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH

W Centrum Diagnozy i Pomocy Psychologicznej oferujemy pomoc osobom, które zauważyły u siebie niepokojące objawy nadużywania alkoholu, leków lub innych substancji psychoaktywnych. Grupa wsparcia, prowadzona przez doświadczonego terapeutę grupowego, zawiera elementy psychoterapii psychodynamicznej.

Podejście psychodynamiczne w psychoterapii pomaga zrozumieć jakie mechanizmy psychologiczne kryją się za objawami. W tym przypadku objawami będą wszystkie zachowania prowadzące do różnego rodzaju uzależnień. Psychoterapia rowadzi to do lepszego zrozumienia siebie i możliwości identyfikowania u siebie stanów tzw. przedobjawowych, które bezpośrednio poprzedzają zachowania problemowe, czyli nadużywanie.

Grupa wsparcia z elementami psychoterapii psychodynamicznej

Udział w grupie wsparcia może być bardzo pomocną metodą pomocy psychologicznej dla osób nadużywających lub uzależnionych. Pozwala dzielić się z innymi, mającymi podobne problemy, swoimi zmaganiami z nadużywaniem. Ponadto, podczas takich spotkań grupowych można wspólnie dochodzić do rozumienia źródeł tych problemów oraz wypracowywać sposoby radzenia sobie z nimi. Wszystko odbywa się w atmosferze zrozumienia i empatii pod okiem wykwalifikowanego specjalisty terapii grupowej.

Na konsultację w sprawie dołączenia do takiej grupy wsparcia dla osób nadużywających lub uzależnionych zapraszamy wszystkich tych, którzy:

• mają myśli, że ich spożycie alkoholu jest nadmiarowe, ale z nie mogą / nie chcą zrezygnować z picia
  • nadużywają leków uspakajających / nasennych i czują, że nie mogą bez nich funkcjonować
  • kompulsywnie robią zakupy i nie mogą się powstrzymać od tej czynności
  • uprawiają hazard (giełda papierów wartościowych, automaty, karty, wyścigi konne)
  • objadają się (spożywają za duże, tzn. ponad normę, ilości pożywienia co wiąże się np. z nadwagą, mają napady niekontrolowanego jedzenia czyli tzw. binge eating)
  • mają myśli, że są uzależnione od oglądania seriali, portali społecznościowych, portali randkowych, gier on-line, etc)

Spotkania grupy odbywają się co najmniej raz w tygodniu i trwają 1,5 godziny. Cena jednego spotkania to 120 zł. Przed dołączeniem do grupy zapraszamy na konsultację ze specjalistą prowadzącym grupę – psychoterapeutą grupowym z doświadczeniem w pracy z osobami uzależnionymi.

W przypadku braku połączenia prosimy o kontakt w formie wiadomości sms lub wiadomości email.Nasz adres email to: info@psychologursus.com.pl