Psychoterapia grupowa dla osób dorosłych

W CDiPP mogą Państwo skorzystać z pomocy psychoterapeutycznej w grupie. Terapia grupowa polecana jest pacjentom, którzy borykają się z problemami w tworzeniu stałych i satysfakcjonujących relacji z innymi. Ponadto, w grupie jest możliwość leczenia takich objawów psychologicznych jak: depresja, nerwica, bezsenność, poczucie braku sensu w życiu, DDA, etc. Czasami, zamiast klasycznych objawów psychologicznych, nasz organizm produkuje objawy w ciele. Pojawiają się bóle kręgosłupa, schorzenia układu pokarmowego, alergie skórne, częste infekcje górnych dróg oddechowych, choroby układu krążenia, cukrzyca, choroby autoimmunologiczne, endometrioza, i in. Te psychosomatyczne schorzenia mogą być sygnałem wysyłanym przez naszą psychikę za pomocą ciała, że czas przyjrzeć się temu, co aktualnie dzieje się w naszym życiu i jaki to wpływ na nas wywiera. Udział w grupie terapeutycznej daje możliwość zrozumienia tych skomplikowanych zależności.

Dobra grupa … rozmnaża się i rozwija, tworzy i hołubi ten drogocenny produkt jakim jest jednostka ludzka.

S. H. Foulkes

W naszej Poradni prowadzimy grupy terapeutyczne w podejściu analitycznym i psychodynamicznym. Podejścia to umożliwiają pracę nadproblemami “tu i teraz” przy jednoczesnym nabywaniu wiedzy o sobie i swojej przeszłości. Pozwala to na całościowe rozumienie siebie oraz przyczyn powstania objawów. Nasze doświadczenie pokazuje, że dopiero na bazie tak zdobytej, całościowej wiedzy o sobie można myśleć o wykształceniu poczucia realnego wpływu na swoje życie oraz na decyzje w nim podejmowane. Wraz ze wzrostem samoświadomości i poczucia wpływu objawy znikają, co z kolei powoduje, że możliwe staje się pełne korzystanie z życia.

• Czym jest analityczna terapia grupowa? (więcej)
  • Jak działa grupa terapeutyczna? (więcej)

Grupy w naszej Poradni prowadzi mgr Kamila Kicińska, analityczka grupowa, certyfikowana psychoterapeutka psychodynamiczna, superwizorka, członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Aktualnie prowadzimy nabór do nowej grupy terapeutycznej. Jest to grupa długoterminowa dla osób dorosłych, w której ramach oferujemy:

Zapraszamy też osoby zainteresowane poprawą jakości swojego życia oraz satysfakcji z relacji z innymi. Grupa prowadzona w ujęciu analitycznym liczyć będzie 6-8 osób. Sesje odbywać się będą raz w tygodniu przez 1,5 godziny. Koszt jednej sesji to 100 zł. Nasz adres email to: info@psychologursus.com.pl