POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA NASTOLATKÓW DO 18 ROKU ŻYCIA

Okres dojrzewania to jeden z najbardziej burzliwych okresów rozwojowych. W ciągu kilku lat między pokwitaniem a wchodzeniem w dorosłość jednostka musi zaadaptować się do fizycznych zmian w ciele, wyglądzie z dojrzałością seksualną oraz szeregiem innych, bardzo istotnych zmian. Zmiana roli społecznej (dojrzewanie społeczne), kształtowanie się osobowości (dojrzewanie psychiczne) oraz zmiana w postawach wobec własnej i drugiej płci (dojrzewanie psychoseksualne) zachodzące w okresie zaledwie kilku lat mogą powodować różne problemy psychologiczne i emocjonalne u nastolatków:

• depresja (np. w wyniku braku akceptacji w grupie rówieśniczej).
  • anoreksja i bulimia, otyłość
  • sięganie po używki (alkohol, papierosy, narkotyki)
  • trudności szkolne lub całkowity brak zainteresowania kontynuacja edukacji
  • zaburzenia zachowania, agresywność, impulsywność
  • choroby ciała o podłożu somatycznym (trądzik, astma, powracające zapalenie gardła, krtani, choroby metaboliczne i inne)
  • zaburzenia lękowe, np. lęki społeczne
  • uzależnienie od komputera

W ramach Poradni dla Młodzieży CDiPP oferuje następujące świadczenia dla młodzieży w wieku szkolnym i starszej (do 18 roku życia):

• psychoterapię dla młodzieży prowadzoną przez wykwalifikowanych psychoterapeutów
  • sesje psychoterapii indywidualnej
  • sesje psychoterapii grupowej dla młodzieży
  • sesje wsparcia psychospołecznego kierowane do rodziców pacjenta mające na celu lepsze radzenie sobie z trudnymi zachowaniami nastolatka

Konsultację / diagnozę trudności u nastolatków rozpoczynamy wywiadem z rodzicami (1 x 50 min). Kolejny krok to diagnoza problemu z nastolatkiem (3 x 50 min). Na podstawie wniosków z powyższych konsultacji nasi specjaliści zaproponują:

• ewentualne leczenie czyli psychoterapię nastolatka
  • psychoedukację rodziców

Każda konsultacja trwa 50 minut i kosztuje 120 zł.